Selamat Membaca & Melayari blog Aku

Musim Hujan

huh...
Skang ni cuaca x menentu...nak turun ke laut,laut bergelora..
nak mancing tepi pantai....asik gelama je yg ngap umpan...
Nak x nak skang ni terpakse la aku layan kolam...
Yg jadi masaalah nya skang ni...bila dah layan kolam...
jd ketagih lak....cam x dpt rokok la kata kan....
Tp ikan2 kat kolam ni dah tentu semua nya atas 1 kilo...
bayaran nya tu yg tak tahan....
minimum mancing 3 jam....
klu main sea lion 1 jam 13 hinggit...klu 3 jam dah berapa bro...
bayang kan klu seminggu tu turun dekat 4 kali...
pas tu bukan nya 4 kali turun....empat2 kali kt dapat ikan...
klu x dpt membangau la kat kolam tu 3 jam...
smlm 8 dec 2009 aku layan kat kolam sementa...
10min pertama dah rabut...gara2 nak cucuh rokok la ...
pas tu tgu punya tgu...hampir 3 jam mancing...
mcm teknik dah tukar....
last2 ati dah panas....tukar perambut casting...
letak x spi 5 min...tetiba rod melengkung....reel berbunyi tali keluar...
apa lg...terus aku hook....
pam punya pam...mmg ingat kan merah ke....jenahak ke....
last2 dah spi tepi...rupa nya kaci yg tarik bagai nak gila.....huhhh...
berpeluh gak la....
peluh bukan sbb apa....sbb pakai rod 8lb-15lb...tali 15lbs
tp cam mane pun alhamdulillah dapat la bwk ikan balik.....
bila dh spi umah....tersenyum la bini aku nampak aku bwk ikan...
almaklum la org pompuan....klu g mancing balik tgn kosong...mula la...ceramah nya tu...
semenjak dah main kolam ni...
mmg kerap aku turun...
sabtu mlm minggu ni aku nak layan sea lion
amik pakage 12mlm 5pg...terbang lg 60 hinggit....huhuhu

0 ulasan:

Catat Ulasan